To metoda stosowana w terapii dzieci z trudnościami w zakresie umiejętności ruchowych, problemów emocjonalnych, opóźnionego rozwoju mowy, nadpobudliwości lub zbyt małej wrażliwości na bodźce.
PEDAGOGIKI MARII MONTESSORI
Metoda, w której dzieci uczą się jak żyć, funkcjonować i radzić sobie samodzielnie. Pomaga w rozwijaniu osobowości, zdobywania wiedzy, umiejętności i współdziałania. Metoda daje dzieciom szansę wszechstronnego rozwoju.
SALI DOŚWIADCZANIA ŚWIATA
Pomieszczenie wyposażone w urządzenia, które stymulują rozwój wszystkich zmysłów. Miejsce gdzie dzieci mogą się pobudzić lub odprężyć, oswoić z bodźcami, lepiej zrozumieć otoczenie.
Zajęcia dodatkowe
Dzieci w naszym Żłobku mogą korzystać z zajęć dodatkowych
Psycholog prowadzi zajecia indywidualne i grupowe obejmujące ćwiczenia poznawcze, psychoruchowe, bajkoterapię i relaksację.
Nasze autorskie programy
Q. PROGRAM WSPIERANIA ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA
• daje teoretyczne podstawy oraz praktyczne wskazówki, by tworzyć dzieciom warunki umożliwiające ich rozwój indywidualny, zgodny z ich predyspozycjami i możliwościami oraz zaspokajać podstawowe potrzeby.
• dotyczy rozwoju fizycznego, zmian w sferze emocjonalnej, początków kształtowania wartości, rozwoju intelektualnego, czyli kształtowania się osobowości.
• treści programowe realizowane są poprzez wyzwalanie w dziecku aktywności, to potrzeby własne dziecka umożliwiają uaktywnienie jego spontaniczności.
Q. CZTERY PORY ROKU
• dzieci zapoznają się z florą i fauną najbliższego otoczenia obserwując jakie zachodzą w nich zmiany w różnych porach roku.
• celem programu jest zbliżenie dzieci do świata przyrody, ukształtowanie właściwego stosunku do roślin i zwierząt, zrozumienie środowiska i roli człowieka w przyrodzie.
• poprzez program dzieci potrafią formułować krótkie wypowiedzi na tematy związane z przyrodą, rozpoznają zmiany czasowe, poznają świat roślin i zwierząt, które potrafią rozpoznać, nazwać i opowiadać o ich zwyczajach.
Q. EDUKACJA PATRIOTYCZNO- REGIONALNA
• celem programu jest w sposób łatwy i przyjemny rozwijać w dziecku ciekawość poznania własnej tożsamości.
• stosowane metody pracy (działania plastyczne, kultywowanie tradycji, aktywność muzyczno- ruchowa) zapewniają małemu dziecku osiągnąć sukces rozwojowy w twórczy i aktywny sposób.
• uczestniczenie w zajęciach wpływa na kształtowanie i wzmacnianie więzi z regionem, w którym żyją.
Q. DZIEŃ MAŁEGO ARTYSTY Z ELEMENTAMI GRAFOMOTORYKI
• zajęcia plastyczne rozwijają wyobraźnię, pamięć, pomagają w utrwalaniu wiedzy o przedmiotach, otoczeniu, życiu ludzi i zwierząt.
• dzieci kształtują umiejętności grafomotoryczne, które przygotowują do nauki pisania.
• ćwiczenia wykonywane na zmianę raz jedną raz drugą reką mogą pomóc w ustaleniu lateralizacji.
Q. DZIEŃ Z LITERATURĄ
• program obejmuje utwory literackie, które są dostosowane do wieku, potrzeb i zainteresowań dzieci.
• treści dydaktyczne programu zawierają znane teksty literackie wzbogacone o zabawy muzyczno-ruchowe inscenizowane wierszem, rymowanką, praca plastyczną.
• teatrzyki, pacynki, przebrania sprzyjają organizowaniu dziecięcej zabawy podczas której dzieci stają się bawiącymi się aktorami.
• baśnie, bajki, wiersze, opowiadania czy rymowanki pozwalają na poznanie świata i tworzenie systemu wartości społeczno- moralnych, poznawczych i estetycznych.
Q. DZIEŃ BAJKOWY
• program obejmuje baśnie, bajki, wiersze jaki i słuchowiska, teatrzyki, inscenizacje.
• celem programu jest stymulacja rozwoju intelektualnego, przyśpieszenie rozwoju mowy, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, rozwijanie pamięci dzieci oraz pobudzanie kreatywności.
Q. PROGRAM ZAJĘĆ MULTISENSORYCZNYCH STYMULUJĄCYCH 7 SYSTEMÓW ZMYSŁOWYCH (ZGODNIE Z TEORIĄ INTEGRACJI SENSORYCZNEJ)
Multisensoryka jest programem zajęć wspierających rozwój niemowląt i małych dzieci w oparciu o metodę integracji sensorycznej. Zajęcia mają charakter :
• rozwijający- wspierają całościowy rozwój dziecka (integrację sensoryczną).
• profilaktyczny - zapobiegają powstawaniu deficytów sensorycznych związanych z tzw. deprywacją sensoryczną, czyli zbyt małą ilością różnorodnych bodźców sensorycznych potrzebnych do do prawidłowego rozwoju przesiewowy prowadzący zajęcia jest w stanie wstępnie określić profil sensoryczny dziecka, gdy dziecko nadmiernie poszukuje lub konsekwentnie unika pewnych bodźców sensorycznych. Jest to pierwszy krok w celu wykrywania zaburzeń integracji sensorycznej.
• edukacyjny- uczą jak całościowo wspierać rozwój dziecka.
Q. CZYTANIE GLOBALNE
• metoda polegająca na zapamiętywaniu zapisu graficznego wyrazów.
• celem programu jest: doskonalenie kompetencji językowych dzieci, oddziaływanie na analizatory wzroku i słuchu, rozwijanie pamięci, koncentracji uwagi, wyrabianie nawyku czytelniczego.
Q. ŻYWIOŁY
• zajęcia z zywiołami stwarzają duże mozliwści zapoznania dzieci z nowymi materiałami, stymulują wszystkie zmysły, sprzyjają koncentaracji uwagi.
• wykorzystywanymi żywiołami są: ziemia, ogień, powietrze i woda.
Q. GIMNASTYKA MÓZGU- ZAJĘCIA RUCHOWE Z ELEMENTAMI KINEZJOLOGII EDUKACYJNEJ WG.PAULA DENNISONA
Kinezjologia edukacyjna jest metodą wspierania naturalnego rozwoju człowieka w różnym wieku z zastosowaniem ćwiczeń ruchowych. Wykorzystywane są proste ćwiczenia fizyczne opracowane w taki sposób aby zintegrować pracę ciała i umysłu. Ćwiczenia „gimnastyki mózgu” są wstępem do kinezjologii edukacyjnej. Mają za zadanie:
• wpływać na wzrost poziomu spostrzegawczości, kojarzenia i zapamiętywania,
• wzmacniać zmysł wzroku i słuchu,
• przygotowywać do nauki czytania i pisania,
• łagodzić stres emocjonalny,
• rozluźniać.
Q. METODA DOBREGO STARTU
• celem metody jest wszechstronne wspomaganie rozwoju psychoruchowego przez jednoczesne rozwijanie funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, dotykowo-kinestetycznych, kształtowanie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni.
• metoda przygotowuje do do nauki czytania i pisania, wspomaga rozwój aktywności umysłowych i zwiększa szanse na lepsze funkcjonowanie jednostki niepełnosprawnej w środowisku rówieśniczym i szkolnym.
Q. ZABAWY FUNDAMENTALNE
• program jest przewodnikiem dla rodziców jak stworzyć stymulujące środowisko oraz efektywnie spędzić czas ze swoim dzieckiem-zabawy te rozwijają podstawowe zdolności człowieka od jego narodzin i stymulują rozwój mózgu.
• poprzez uczestnictwo w ,,zabawach fundamentalnych" dzieci rozwijają szereg inteligencji: przyrodniczą, interpersonalną, muzyczną, wizualno- przestrzenną, językową, ruchową, matematyczno- logiczną, interpersonalną.
Korzystamy z:
INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
PEDAGOGIKI MARII MONTESSORI
SALI DOŚWIADCZANIA ŚWIATA
Zajęcia dodatkowe
Dzieci w naszym Żłobku mogą korzystać z zajęć dodatkowych
GIMNASTYKA OGÓLNOROZWOJOWA
RUCH ROZWIJAJĄCY WERONIKI SHERBOURNE
ZAJĘCIA TERAPEUTYCZNE Z PSYCHOLOGIEM
Nasze autorskie programy
Q. PROGRAM WSPIERANIA ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA
• daje teoretyczne podstawy oraz praktyczne wskazówki, by tworzyć dzieciom warunki umożliwiające ich rozwój indywidualny, zgodny z ich predyspozycjami i możliwościami oraz zaspokajać podstawowe potrzeby.
• dotyczy rozwoju fizycznego, zmian w sferze emocjonalnej, początków kształtowania wartości, rozwoju intelektualnego, czyli kształtowania się osobowości.
• treści programowe realizowane są poprzez wyzwalanie w dziecku aktywności, to potrzeby własne dziecka umożliwiają uaktywnienie jego spontaniczności.
Q. CZTERY PORY ROKU
• dzieci zapoznają się z florą i fauną najbliższego otoczenia obserwując jakie zachodzą w nich zmiany w różnych porach roku.
• celem programu jest zbliżenie dzieci do świata przyrody, ukształtowanie właściwego stosunku do roślin i zwierząt, zrozumienie środowiska i roli człowieka w przyrodzie.
• poprzez program dzieci potrafią formułować krótkie wypowiedzi na tematy związane z przyrodą, rozpoznają zmiany czasowe, poznają świat roślin i zwierząt, które potrafią rozpoznać, nazwać i opowiadać o ich zwyczajach.
Q. EDUKACJA PATRIOTYCZNO- REGIONALNA
• celem programu jest w sposób łatwy i przyjemny rozwijać w dziecku ciekawość poznania własnej tożsamości.
• stosowane metody pracy (działania plastyczne, kultywowanie tradycji, aktywność muzyczno- ruchowa) zapewniają małemu dziecku osiągnąć sukces rozwojowy w twórczy i aktywny sposób.
• uczestniczenie w zajęciach wpływa na kształtowanie i wzmacnianie więzi z regionem, w którym żyją.
Q. DZIEŃ MAŁEGO ARTYSTY Z ELEMENTAMI GRAFOMOTORYKI
• zajęcia plastyczne rozwijają wyobraźnię, pamięć, pomagają w utrwalaniu wiedzy o przedmiotach, otoczeniu, życiu ludzi i zwierząt.
• dzieci kształtują umiejętności grafomotoryczne, które przygotowują do nauki pisania.
• ćwiczenia wykonywane na zmianę raz jedną raz drugą reką mogą pomóc w ustaleniu lateralizacji.
Q. DZIEŃ Z LITERATURĄ
• program obejmuje utwory literackie, które są dostosowane do wieku, potrzeb i zainteresowań dzieci.
• treści dydaktyczne programu zawierają znane teksty literackie wzbogacone o zabawy muzyczno-ruchowe inscenizowane wierszem, rymowanką, praca plastyczną.
• teatrzyki, pacynki, przebrania sprzyjają organizowaniu dziecięcej zabawy podczas której dzieci stają się bawiącymi się aktorami.
• baśnie, bajki, wiersze, opowiadania czy rymowanki pozwalają na poznanie świata i tworzenie systemu wartości społeczno- moralnych, poznawczych i estetycznych.
Q. DZIEŃ BAJKOWY
• program obejmuje baśnie, bajki, wiersze jaki i słuchowiska, teatrzyki, inscenizacje.
• celem programu jest stymulacja rozwoju intelektualnego, przyśpieszenie rozwoju mowy, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, rozwijanie pamięci dzieci oraz pobudzanie kreatywności.
Q. PROGRAM ZAJĘĆ MULTISENSORYCZNYCH STYMULUJĄCYCH 7 SYSTEMÓW ZMYSŁOWYCH (ZGODNIE Z TEORIĄ INTEGRACJI SENSORYCZNEJ)
Multisensoryka jest programem zajęć wspierających rozwój niemowląt i małych dzieci w oparciu o metodę integracji sensorycznej. Zajęcia mają charakter :
• rozwijający- wspierają całościowy rozwój dziecka (integrację sensoryczną).
• profilaktyczny - zapobiegają powstawaniu deficytów sensorycznych związanych z tzw. deprywacją sensoryczną, czyli zbyt małą ilością różnorodnych bodźców sensorycznych potrzebnych do do prawidłowego rozwoju przesiewowy prowadzący zajęcia jest w stanie wstępnie określić profil sensoryczny dziecka, gdy dziecko nadmiernie poszukuje lub konsekwentnie unika pewnych bodźców sensorycznych. Jest to pierwszy krok w celu wykrywania zaburzeń integracji sensorycznej.
• edukacyjny- uczą jak całościowo wspierać rozwój dziecka.
Q. CZYTANIE GLOBALNE
• metoda polegająca na zapamiętywaniu zapisu graficznego wyrazów.
• celem programu jest: doskonalenie kompetencji językowych dzieci, oddziaływanie na analizatory wzroku i słuchu, rozwijanie pamięci, koncentracji uwagi, wyrabianie nawyku czytelniczego.
Q. ŻYWIOŁY
• zajęcia z zywiołami stwarzają duże mozliwści zapoznania dzieci z nowymi materiałami, stymulują wszystkie zmysły, sprzyjają koncentaracji uwagi.
• wykorzystywanymi żywiołami są: ziemia, ogień, powietrze i woda.
Q. GIMNASTYKA MÓZGU- ZAJĘCIA RUCHOWE Z ELEMENTAMI KINEZJOLOGII EDUKACYJNEJ WG.PAULA DENNISONA
Kinezjologia edukacyjna jest metodą wspierania naturalnego rozwoju człowieka w różnym wieku z zastosowaniem ćwiczeń ruchowych. Wykorzystywane są proste ćwiczenia fizyczne opracowane w taki sposób aby zintegrować pracę ciała i umysłu. Ćwiczenia „gimnastyki mózgu” są wstępem do kinezjologii edukacyjnej. Mają za zadanie:
• polepszyć pracę mózgu,
• zwiększyć zdolność skupiania uwagi,
• doskonalić koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową,
• wpływać na wzrost poziomu spostrzegawczości, kojarzenia i zapamiętywania,
• wzmacniać zmysł wzroku i słuchu,
• przygotowywać do nauki czytania i pisania,
• łagodzić stres emocjonalny,
• rozluźniać.
Q. METODA DOBREGO STARTU
• celem metody jest wszechstronne wspomaganie rozwoju psychoruchowego przez jednoczesne rozwijanie funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, dotykowo-kinestetycznych, kształtowanie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni.
• metoda przygotowuje do do nauki czytania i pisania, wspomaga rozwój aktywności umysłowych i zwiększa szanse na lepsze funkcjonowanie jednostki niepełnosprawnej w środowisku rówieśniczym i szkolnym.
Q. ZABAWY FUNDAMENTALNE
• program jest przewodnikiem dla rodziców jak stworzyć stymulujące środowisko oraz efektywnie spędzić czas ze swoim dzieckiem-zabawy te rozwijają podstawowe zdolności człowieka od jego narodzin i stymulują rozwój mózgu.
• poprzez uczestnictwo w ,,zabawach fundamentalnych" dzieci rozwijają szereg inteligencji: przyrodniczą, interpersonalną, muzyczną, wizualno- przestrzenną, językową, ruchową, matematyczno- logiczną, interpersonalną.